כל מה שצריך לדעת על מבחן ADL

כאשר אנו קטנים ההורים שלנו מטפלים בנו ולמעשה הם ממשיכים ודואגים לנו גם כאשר אנו מתבגרים. אך יום אחד וללא התראה מוקדמת ההורים שלנו יכולים להזדקן ולהיהפך לתלויים לחלוטין בנו ואנו כמובן מדברים על מצב סיעודי. אם ההורה שלכם חלה והפך לסיעודי אתם צריכים להכיר את המושג מבחן ADL.

מבחן זה בוחן את השאלה האם האדם הסיעודי יכול לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות והיה והתשובה היא לא אזי ממנים לאדם הסיעודי עזרה חיצונית. עליכם להבין כי המבחן הוא חשוב ביותר מכיוון שתוצאה בו תקבע האם תהיו זכאים לעזרה מקצועית מביטוח לאומי או מחברת הביטוח. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לזלזל במבחן ולכן קחו אותו מאוד ברצינות. המבחן מתבצע על ידי איש מקצוע אשר מגיע לביתו של האדם הסיעודי ובוחן את מצבו על פי פרמטרים קבועים וכך מחליט האם הוא זכאי לעזרה או לא. כאשר אנחנו זקוקים לעזרה המקצועית של מטפלת סיעודית חשוב שנעשה הכול בשביל לקבל אותה.

האם כדאי להיעזר במומחה בשביל מבחן ADL?

עליכם להבין כי מבחן זה הוא חשוב ביותר ויש לו השפעה עצומה על האדם הסיעודי ועל משפחתו. על רקע זה אנו חייבים לציין כי לא כדאי לעבור את המבחן הזה ללא מומחה אשר יסייע לכם בכך. עליכם לדעת כי המומחה יכין אתכם למבחן, יסביר לכם עליו במדויק וייצג אתכם אל מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

עליכם לדעת כי הכוח של והגודל של ביטוח לאומי וחברות הביטוח הוא עצום ואתם רק בורג קטן מולם. לכן אם אתם רוצים לעבור את המבחן בשלום אתם חייבים לפנות אל מומחה חיצוני ולהיעזר בו וכך להגדיל את השוויון ביניכם ובין חברות הביטוח וביטוח לאומי. אם נעבור את המבחן של ביטוח לאומי יהיה לנו קל יותר לקבל מטפלת סיעודית שתסייע לנו.

האם כדאי להיעזר בעו"ד?

עולה השאלה באיזה מומחה חיצוני אנו צריכים להיעזר בשביל לעבור מבחן ADL? והאם כדאי לנו להיעזר בעו"ד? אם כן האם המומחה שלכם הוא עו"ד, עובד סוציאלי או כל דמות אחרת זה פחות משנה. מה שמשנה זה האם הוא מומחה למבחן והאם הוא סייע בעבר לאנשים אחרים לעבור את המבחן וכך הוא מכיר את הנהלים על הצד הטוב ביותר.

עליכם להבין כי אתם צריכים לבחור אדם עם ניסיון רב ועם ידע מקיף אשר סייע לעשרות אנשים בעבר לעבור את המבחן וכך תגדילו את הסיכוי של קרוב המשפחה שלכם לעבור את המבחן וזה מה שצריך לעניין אתכם בסופו של יום.

שימו לב לתנאים שגובה המומחה

כאשר אתם פונים אל מומחה בשביל מבחן ולא משנה לאיזה מומחה אתם פונים אתם צריכים להבטיח כי המומחה יהיה הוגן אתכם ולכן עליכם לבחון את התנאים שהמומחה גבוה ממכם. עליכם להבטיח כי הוא לא עושק אתכם ומנצל את מצבכם הרגיש ועלינו לומר כי אם תבחרו מומחה הגון ואמין וטוב הוא לא יעשוק אתכם וזו עובדה.

Call Now Button