בריחת שתן אצל נשים – שאלות ותשבות

ברית שתן אצל נשים היא תופעה שונה מאשר אצל גברים, ויש לכך לא מעט סיבות ויחד עם זאת עולות גם לא מעט שאלות.

הבאנו לכם את התשובות המקצועיות ביותר לכל השאלות הנוגעות לבריחת שתן אצל נשים.

למה ברית שתן שחיכה יותר אצל נשים ?

הסיבה העיקרית בגללה נשים סובלות יותר מבריחת שתן היא בגלל הריונות ושינויים הורמונלים המתרחשים אצל נשים בגיל המעבר.

למה בריחת שתן מופיעה אצל נשים בגיל צעיר יותר ?

נשטים סובלות מבריחת שתן בגיל צעיר יותר בגלל הבדל עיקרי במבנה של אגן הירכיים, אגן ירכיים של נשים בנוי בצורה אנטומית אחרת מאשר אצל גברים, שינויים הורמונלים משיפעים עליו יותר מאשר אצל גברים.

איך מטפלים בבריחת שתן לאחר לידה ?

במידה וקיימת בריחת שתן לאחר הלידה זאת תופעה טבעית, בכל מקרה ההמלצה היא לבדוק את הנושא אצל רופא נשים.
בגלל הלידה ששרירי האגן עוברים כיווצים מאוד פיזיים וקשים וגם נמצאים במצב של מתיחה בכל משך זמן ההריון, יכול לגרום למצב של בריחת שתן, הפתרון המוכר ביותר הוא ביצוע תרגילים לחיזוק שרירי האגן.

בריחת שתן אצל נשים

הרבה מאוד נשים העידו שלאחר ביצוע תרגילים מתאימים ומאמוצים הן הצליחו להתגבר על בריחת השתן ובנוסף התחילו להרגיש חיטוב באזור האגן.

תרגילי ספורט ופעילות גופנית מעולם לא הזיקו לאיש, ותמיד הם יכולים המלצה להרבה מאוד בעיות המתרחשות.

יש לי בריחת שתן קלה, האם תחבושות של מחזור יכולות להתאים ?

תחבושות של מחזור מיועדות לשימוש בזרם היוצא באיטיות ולא בזרם חזק כמו של מתן שתן, אם באמת מדובר על כמה טיפות בודדות ולא על זרם (גם הזרם הקטן ביותר) אפשר בהחלט להשתמש בתחבושות של מחזור, במקרה ובו יש זרימה של שתן כדאי מאוד להשתמש בתחבושות המיועדות לספיגת שתן.

דבר חשוב הריח של השתן, בכל בריחת שתן הקלה ביותר לתוך תחבושת הגיינית יהיה צורך בהחלפת התחבושת בתדירות מאוד גבוה, תחבושות של מחזור מכילות בישום עדין מאוד שלא יכול להתמודד עם ריחות השתן, במקרה כזה כדאי להשתמש במוצרים כמו חיתולים למבוגרים בתל אביב ולקבל את המענה הטוב ביותר.

בריחת שתן אצל גברים – שאלות ותשובות

גם גברים רבים סובלים מבריחת שתן, כאן המקרים הם שונים ועולות לא מעט שאלות, הבאנו לכם את התשובות לשאלות הנפוצות ביותר.

למה יש לי טפטוף קל אחרי מתן שתן, והאם זה נחשב כבריחת שתן ?

טפטוף אחרי מתן שתן אצל גברים הוא טבעי, זה קורה כמעט בכל גיל, יש כאלו שפשוט לא מוודאים שהם סיימו את מתן השתן עד הוסף וממהרים להמשיך הלאה.

אך מקרה נוסף הוא שופכה לא ישרה, קורה בעיקר אצל גברים מבוגרים שבגלל שהשופכה לא ישרה עדיין נשאר בה שתן והוא מטפטף החוצה בגלל תנועות שמבצעים, כמו גם צעד אחד פשוט.

אפשר להתמודד עם בעיה זאת על ידי לחיצה על האזור הנמצא מאחורי שק האשכים, המידה וזה לא נותן פתרון מיידי, חשוב מאוד לבקר אצל רופא שמא ייתכן מצב יותר קשה.

למה ערמונית מוגדלת גורמת לחוסר שליטה בסוגרים ?

הסיבה הכי נפוצה אצל גברים לבריחת שתן היא ערמונית מוגדלת, שיש לחץ גדול על אזור שלפוחית התן בגלל הערמונית הגדולה, זה מתחיל בביקורים רבים בשירותים לצורך מתן שתן, עד למצב של הפרעות בשינה רק בכדי לקום לשירותים מספר רב של פעמים.

לכן שימוש במוצרי ספיגה כמו חיתולים למבוגרים יכולים לא רק להקל על הצורך לגשת לשירותים אלא גם על כל אורח החיים שמתחיל בשינה טובה ורצופה.

מה מייחד את היחלשות השלפוחית ?

בריחת שתן אצל גברים מתרחשת בגיל יותר מאוחר בהשוואה לנשים, זה קורה מגיל 50 ומעלה ובמקרים בהם המצב הבריאותי תקין והגבר לא סובל ממחלות כמו סכרת או ערמונית מוגדלת הוא לא ירגיש את המצב של בריחת השתן.

בכל מקרה כזה רוב בריחות השתן אצל גברים הם בגלל דחף חזק מאוד, גברים נוטים להתאפק במשך זמן רב וזה מה שיכול לגרום לבריחת שתן.

Call Now Button